Sådan er vi omtalt:
2013 - 2012 - 2011 - 2010 - 2009 - 2008 - 2007 - 2006 - 2005


december 2008

RallyNyt nr. 8

...
Division 3 !!

Ja - igen igen viste Benny Pedersen sine færdigheder bag et rat - klasse og GENEREL sejr - super kørt Finale af Benny Pedersen i hans Peugeot 106 - denne dag var der ingen på siden eller over ham - Benny var bare bedst på dagen, citat slut. Han fik sammen med Anders Lysen omstart i 1. Heat grundet nogle mennesker som trak slikket ud til en fotocelle, men Benny viste mesterlig kørsel i alle heat, så sejren var fuld fortjent, han burde havde noget hurtigere materiel. Anders Lysen kørte ligeledes en super flot Finale i hans frække Suzuki Swift 1600 Maxi, og Anders kæmpede hårdt med Lars Kragh om 2. pladsen i klassen, men Lars Kragh var på dagen bare en tand hurtigere, og fik en fuld fortjent 2. plads med hjem, og en 4'er generelt i hans flotte Opel Corsa Super 1600.
Humøret i denne klasse er højt, og jargonen og sort humor kører i bedste stil – dejligt med sådan et humor blandt deltagerne – men igen – når hjelmen spændes og forstanden forsvinder – så er de konkurrenter, fair nok!!

...

læs hele artiklen her


2. december 2008

Pilegaard til Escobar Racing

Det tog kun en måned, så havde Escobar Racing fra Køge fundet en ny servicemand til den kommende sæson.
Teamet der i 2009 skal deltage i afdelingerne af Yokohama mesterskabet øst for Storebælt, glæder sig over at de har fået en aftale på plads med Morten Pilegaard.
Morten Pilegaard er 31 år og bor til daglig i Herfølge sammen med sin kone Mia og Deres fælles søn på 3, der allerede nu kan se frem til at blive storebror i februar næste år.

 

Morten er uddannet klejnsmed, og arbejde til daglig i firmaet Powerstow der har til huse i Tjæreby ved Roskilde. Firmaet er specialister i at lave vogne, som bl.a. bruges i lufthavnen til at transportere bagagen ombord på flyene med.

Morten Pilegaard:  Jeg glæder mig rigtig meget til at blive en del holdet bag Escobar Racing. Min store interesse for motorsporten gør jo at jeg hele tiden holder mig orienteret om hvad der sker inde for denne sportsgren. Jeg har især fuldt med i hvad der er blevet skrevet om Escobar Racing, da det jo er et lokalt rallyteam. Jeg har allerede mødt de fleste at de rare mennesker der er med i teamet og har også set det topmoderne værksted hvor jeg fremover kan glæde mig til at mødes med holdet og forhåbentlig kan være med til at gøre en forskel, slutter Morten Pilegaard

Ud over sin store interesse for motorsporten er Morten Pilegaard også en ivrig udøver af undervandsrugby.
Og så skal der selvfølgelig også lige være tid til familien, som jo kan glæde sig til at få et nyt medlem i starten 2009.
Teamet arbejder i øjeblikket på at skaffe sponserer til næste sæson, men kan dog se frem til en lang og velfortjent juleferie, inden de igen mødes til skrueaften den 12. januar.

Med venlig hilsen
Henrik Dernoff
Teamchef
Escobar-racing v/Lars Kragh
Køge


november 2008

DASU's AutoSport nr. 9

...

Henning Fabricius og Lone Otto tog generalsejren med 34/1000 af et sekund foran Anders Lysen i Suzuki Swift 1600 MAXI efter en meget tæt kamp hele dagen igennem. Johnny Pedersen, BMW M3 var uheldig at tabe et hjul i tredje heat. Hvilket satte ham ud af medaljeræset. Fabricius blev vinder af klasse 1 og Anders Lysen tog sejren i klasse 3 med otte sekunder ned til Lars Kragh Opel Corsa S1600. Lars blev treer generelt

 

læs hele artiklen her

 


17. november 2008

Motor-magasinet nr. 40

...

Løbet blev vundet af Benny Pedersen, Esbjerg, i Peugeot 106 1.6. Sølvet gik til Escobar racing, Opel Corsa Super 1600, idet Lars Kragh og Jess Larsen sluttede dagen som nummer 2 i klassen med t forspring på 7 sekunder til Anders Lysen, der kørte sin Suzuki Swift 1600 Maxi ind på 3. pladsen.

Escobar teamet fra Køge plejer at have nogle sjove og hårde dyster med Anders Lysen fra Sorø og var opsat på at få revanche fra sidste løb i Næstved, hvor Anders trak det længste strå. De havde forberedt sig på, at Benny Pedersen ville blive en hård nød at knække, men at han var så hurtig, og endda vandt løbet generelt, kom som en overraskelse for Køge holdet.

”Jeg vidste godt at Benny er en rigtig god chauffør, og at han har fået det optimale ud at sin bil. Vi må i hvert fald konstatere at den nye motor, han har fået lagt i Peugeot’en, virker som den skal. Benny var suveræn, og det er ingen skam at tabe til en, der på dagen er så overlegen” sagde Escobar teamejer Lars Kragh efter løbet ...

 

læs hele artiklen her

 


7. november 2008

Escobar Racing søger servicemand

Escobar Racing fra Køge søger ny service-mand til den kommende sæson, da Bo Bjergvang som har været en af teamets faste servicefolk, har valg at stoppe efter denne sæson og hellige sig mere tid med familien.

foto: escobar

Escobar Racing vil hermed gerne takke Bo for den store arbejdskraft og hjælp han har lagt i teamet både før, under og efter løbene.

Lars Kragh som ejer Escobar Racing købte i 2007 en fabriksbygget Opel Corsa Super 1600, og planen er at forsætte i bilen i 2009.
Teamet har i år vundet YOKOHAMA mesterskabet øst for Storebælt.
Er man interesseret i at høre mere om ”jobbet”, kan man kontakte Lars Kragh på tlf. 40141590, eller sende en mail til
Lars@escobar-racing.dk.

Med venlig hilsen
Henrik Dernoff
Teamchef
Escobar-racing v/Lars Kragh
Køge


2. november 2008

Sølv til Escobar Racing.

Søndag morgen kl. 8.00 ankom Escobar Racing til Nyborg på Fyn, hvor finalen i Yokohama mesterskabet skulle køres.
En finale hvor Øst skulle dyste mod Vest, hvilket man aldrig havde prøvet før.
Teamet havde forberedt sig grundigt hjemmefra, og viste at Deres Opel Corsa Super1600 var kampklar, men alle i Escobar racing var godt klar over, at konkurrencen ville blive vanvigtig hård.
Teamet der plejer at have nogle sjove og hårde dyster med Anders Lysen fra Sorø i Suzuki Swift 1600 Maxi var opsatte på at få revanche fra sidste løb i Næstved, hvor Anders trak det længste strå. I Escobar racing havde man også forberedt sig på at Benny Pedersen fra Esbjerg i Peugeot 106 1.6v ”EVO 7” ville blive en hård nød at knække, men at han var så hurtig og endda vandt løbet generelt, kom måske nok som lidt af en overraskelse for Køge holdet.

Teamejer Lars Kragh: Jeg viste godt at Benny er en rigtig god chauffør, og at han har fået det optimale ud af sin bil.
 Vi må i hvert fald konstatere at den nye motor han har fået lagt i Peugeot´en, virker som den skal.
 Benny var suveræn i dag, og det er ingen skam at tabe til en, der på dagen er så overlegen.
 Vi ønsker selvfølgelig Benny Pedersen og Preben Jensen et stort tillykke med det flotte resultat i Nyborg.
Vanen tro, kunne man næsten fristes til at sige, havde Lars Kragh og Anders Lysen endnu engang en hård dyst om sekunderne i klassen. Lars var lidt sen til at få søvnen ud af øjnene, og måtte se sig slået stort af Anders i 1. Heat.

foto: f-service.dk

Men så vågnede teamejeren fra Køge op, og kørte rigtig flotte tider resten af dagen.
Lars Kragh og Jess Larsen sluttede dagen som nr. 2 i klassen efter Benny Pedersen, og med et forspring til Anders Lysen på 7 sekunder, der kørte sin Suzuki ind på 3. pladsen.
Teamet kan nu se frem til en lang vinterpause, og samtidig se tilbage på et år med både op og nedture.
Alt i alt er man i Escobar Racing meget tilfreds med året der er ved at være gået, og glæder sig nu til at tage hul på et nyt motorsportsår i 2009

Med venlig hilsen
Henrik Dernoff
Teamchef
Escobar-racing v/Lars Kragh
Køge

Se tv2fyns udsendelse fra dette løb


28. oktober 2008

Escobar Racing er klar til finalen

Finalen i YOKOHAMA mesterskabet hvor Øst møder Vest køres søndag den 2. oktober i Nyborg på Fyn.

Mange teams har allerede tilmeldt sig til løbet. Deriblandt også Escobar Racing fra Køge, der stiller til start med Deres Opel Corsa SUPER 1600.

foto: Lollo

Teamet der netop har vundet YOKOHAMA mesterskabet øst i klasse fra 1400-1600 ccm, glæder sig meget til at komme til Nyborg og dyste mod nogle andre teams, end dem de normalt møder i løbene på Sjælland. Mange rigtig gode kører med Deres lynhurtige biler har meldt Deres ankomst, så der er ingen tvivl om andet end at konkurrencen om en topplacering bliver vanvigtig hård.

Teamet ville dog helst ikke spå om resultatet på forhånd, men har tænkt sig at gøre en god profil og kører efter et godt resultat, i det der for Escobar Racing bliver årets sidste motorløb.
Bilen har gennemgået et sidste tjek, så teamet er klar til at drage mod Nyborg tidligt søndag morgen.

Med venlig hilsen
Henrik Dernoff
Teamchef
Escobar-racing v/Lars Kragh
Køge


27. oktober 2008

Motor-magasinet nr. 37


25. oktober 2008

Escobar Racing gør status.

Det er nu efterhånden mere end 22 år siden, at team ejer Lars Kragh slog sine første folder i Dansk motorsport.
Lige siden dengang har ambitionerne været store og forventningerne endnu højere om at nå det optimale inden for rallysporten. Mange forskellige bilmærker har været afprøvet og antal af løb og arrangementer, er man i Escobar Racing for længst holdt op med at holde regnskab med.
De første mange lærerige år blev kørt i forskellige modeller af mærker som: Ford, Fiat, Simca, Renault og Citroén, men da det lykkedes Lars Kragh at få en stor sponsoraftale på plads med Citroén Sport Europe blev Lars ved Citroen i en del år.
Men et direktør skifte hos Citroén Danmark i 1999 medførte desværre at Citroén ønskede at trække sig helt ud af Dansk rally.
Lars havde i mange år gået med drømmen om at opstarte det rally team som vi kender i dag: ”ESCOBAR-RACING”, og derfor besluttede Lars at sæsonen 2004 var året hvor drømmen skulle føres ud i livet. Så i efteråret 2003 satte Lars Kragh sig ned og lavede en handlingsplan ud i fremtiden. 5 år er nu ved at være gået, og derfor er det nu på sin plads at se tilbage på årene, der er gået.

I 2004 købte Lars en Peugeot 106 Kit car, som Jan Kristensen havde vundet DM med året tidligere.
Forventninger var ikke store det første år, da man lige skulle vænne sig til den nyindkøbte bil.
Forhåbningerne var at slutte i en top 3 i YOKOHAMA cuppen, men kombinationen af bil og fører gik faktisk så godt at teamet kunne kalde sig mestre allerede det første år i Peugeot´en.

2005 blev året hvor teamet fik tilbuddet om at købe en rigtig velbygget og lynhurtig Opel Kadett GSI af Martin Andreasen fra Kalundborg. Selvom teamet først fik bilen leveret efter 1. afdeling af YOKOHAMA mesterskabet, lykkedes det alligevel Lars & Jess at slutte på en 2.plads i mesterskabet, og det blev også til en flot 4. plads generelt i rallysprintet i Gammelrand samme år. Så alt i alt et succesrigt år for teamet fra Køge.

2006 blev året som hele holdet bag Escobar Racing ynder at kigge tilbage på med et stort smil på læberne.
Teamet var vokset til et 2- bils team, da den unge og talentfulde Martin Pedersen fra Kalundborg havde indgået kontrakt med Escobar Racing for en 2 års periode. Lars Kragh havde længe gået med tanken om at finde et ungt rallytalent, som han med sine mange års erfaring og ekspertise kunne være med til at hjælpe frem i rallysporten.
Endnu et YOKOHAMA mesterskab blev vundet, men at teamet samme år også kunne kalde sig Danmarksmester i rally i gr. H, står stadigvæk som karrierens absolutte højdepunkt.

I 2007 måtte Kadetten vige pladsen for den nyindkøbte Opel Corsa Super 1600. En rigtig racerbil der var bygget af Ray Mallock Engineering i England. Lars og Jess brugte dog det meste af 2007 sæsonen på at vænne sig til den nye bil, men var ved årets afslutning dog blevet så fortrolig med den, at de nu mente, at de kunne få mere udbytte af Corsa´ens store potentiale i den kommende sæson. Resultatet blev en 2. plads i YOKOHAMA mesterskabet, efter en meget tæt kamp med Bjørn Wullf i Peugeot

106 MAXI. Samme år udløb kontrakten med Martin Pedersen, der nu også selv mente at det var tid til at prøve at stå på egne ben. Lars har været glad for samarbejdet med Martin og ønsker ham alt held og lykke fremover.

2008 er nu ved at være et afsluttet kapitel. Det har været året hvor Escobar Racing har været nødt til at drosle lidt ned. Grunden til dette har bl.a været et stort arbejdspres på Lars Kragh som til daglig arbejder som salgschef hos Nissan Nordic Europe, men også et bryllup samt familieforøgelse har været medvirkende til denne beslutning.
Det var også året hvor Escobar Racing indgik et samarbejde med Chevrolet om at opbygning af rallybiler.
Formålet med dette samarbejde var at bygge en konkurrencedygtig bil til fornuftige penge, og på den måde være med til at hjælpe flere unge frem i sporten. Medieinteressen for projektet har været enorm, men salget af bilerne er desværre ikke gået som forventet.

Teamet kunne søndag den 19. oktober sikre sig endnu et YOKOHAMA mesterskab, og mangler nu kun at kører finalen om det samlede Danske YOKOHAMA mesterskab 2008, som foregår i Nyborg på Fyn den 2. november.

Det er nu tid for Escobar Racing til at sætte sig ned og få udarbejdet en ny handlingsplan for de kommende år, men ser man tilbage på den plan Lars Kragh lavede i 2003, så kan hele holdet bag teamet kun være tilfreds.
Alt hvad der blev skrevet for 5 år siden er fuldt til punkt og prikke, og netop det med at få ført tingende ud i livet, er noget man i Escobar Racing vægter meget højt.
Teamet vil også i fremtiden arbejde med talentudvikling og håber selvfølgelig på at andre teams ville følge efter.
Det er vigtigt for sportens fremtid at der er nogen til at tage over, når de gamle på et tidspunkt må trække sig tilbage.
Den erfaring der høstes igennem tiderne, er vigtig at videregive til de unge fremtidige kørere.
Teamejer Lars Kragh, og 2.kører Jess Larsen samt teamchef Henrik Dernoff er netop ved at færdig gøre planlægningen af sæsonen 2009, og hvem ved hvad der sker i Escobar til næste år, måske et nyt ungt talent i Escobar racing, måske Lars og Jess tager et år mere! tiden vil vise det.

Med venlig hilsen
Henrik Dernoff
Teamchef
Escobar-racing v/Lars Kragh
Køge


19. oktober 2008

Escobar Racing YOKOHAMA mester 2008

foto: brian juel

Søndag blev 4. afdeling af YOKOHAMA mesterskabet øst for Storebælt afviklet på Regnbue Ringen i Næstved og samme dag sikrede Escobar Racing fra Køge sig endnu et YOKOHAMA mesterskab i klassen fra 1401-1600 ccm.
Escobar Racing førte mesterskabet inden starten og kunne reelt nøjes med en placering som nr. 4. i klassen for at kunne kalde sig mestre for i år. Teamet ville gerne gentage succesen fra 3. afdeling i Ørslev, hvor det blev til en flot klassesejr, men havde hjemmefra lagt en helt klar strategi om, at man på intet tidspunkt ville sætte et eventuelt mesterskab over styr.

Teamchef Henrik Dernoff: Vi er meget glade for at have vundet mesterskabet i vores

klasse. Vi havde inden start en fornuftig pointføring og havde aftalt at vi ville kører taktisk og stærkt, uden at sætte noget over styr.
Forspringet var 10 point til Anders Lysen i Suzuki Swift og vi viste at vi skulle slutte i top 4 i klasse for at sikre os mesterskabet. Det blev virkelig gået til stålet i dag. Vi plejer at have nogle tætte dueller med Lysen, men i dag måtte vi bare konstatere at Anders var hurtigere.
Mesterskabet sikrede os samtidigt en plads i finalen der køres i Nyborg den 2. november. Her skal Øst kæmpe mod Vest.
Det glæder vi os rigtig meget til. Det bliver sjovt at komme over og dyste mod nogle andre teams slutter Henrik Dernoff
.

Ud over en 2 plads i klassen i dag til Escobar Racing rakte det samtidigt til en 3. plads generelt.
Løbet blev i øvrigt vundet af Henning Fabricius i Mitsubishi Lancer med en margen på bare 3/10 sekund foran Anders Lysen Sorø.
Escobar Racing ønsker Henning og Lone tillykke med sejren.

Med venlig hilsen
Henrik Dernoff
Teamchef
Escobar-racing v/Lars Kragh
Køge


13. oktober 2008

Escobar Racing klar til at forsvarer føring.

Når 4. afdeling af YOKOHAMA mesterskabet øst for Storebælt køres søndag den 19. oktober på Regnbue Ringen i Næstved, bliver det endnu engang med deltagelse af Escobar Racing fra Køge.

Teamet der fører mesterskabet i klassen foran Anders Lysen Sorø, i Suzuki Swift, er ekstra opsat på at gentage succesen fra 3. afdeling i Ørslev, hvor det blev til en flot klassesejr.

Prøven i Næstved, der er 1300 meter lang pr. omgang har aldrig tidligere været kørt i YOKOHAMA mesterskabet. På turnerings ledelsens hjemmeside beskrives prøven som ”en rigtig racer bane” og hele holdet bag Escobar Racing glæder sig meget til at afprøve banen.

2. kører Jess Larsen fortæller: Vi glæder os rigtig meget til at skal køre i Næstved. Vi skal jo ned og forsvarer vores føring i mesterskabet, og vi ved af erfaring at man ikke skal læne sig tilbage i sædet og slappe af bare fordi man ligger nr. 1.
Vi kører altid efter det princip, at det er fuld
gas lige fra start og så kan vi slappe af når vi har passeret det ternede flag. Vi er udmærket klar over der bliver hård konkurrence fra de andre, men vi mener også at vi har en realistisk chance for

foto: brian juel

at vinde mesterskabet hvis alt fungerer på dagen slutter Jess Larsen.

Teamet melder alt klart til løbet.. Corsa´en er justeret, kontroleret og afprøvet og servicevognen står pakket, så nu er der kun tilbage at vente på at det bliver søndag den 19. oktober.

Med venlig hilsen
Henrik Dernoff
Teamchef
Escobar-racing v/Lars Kragh
Køge


25. september 2008

Escobar Racing forsætter også i 2009.

Efter salgsannoncering af teamets rallybil, servicevogn, ralletelt m.m., har der mildes talt været mail/telefonstorm hos teamejer Lars Kragh i Køge.
En del af henvendelserne var fra motorsportsfolk der havde interesse i at købe nogle af tingende, men fra endnu flere, er det med spørgsmålet, om Escobar Racing er på vej ud af Dansk motorsport.

På den baggrund ser vi os nødsaget til at udsende denne pressemeddelelse for at mane disse rygter i jorden, og samtidig forsikre over for vores trofaste sponsorer, at dette bestemt ikke er tilfælde.
Escobar Racing er ikke på vej ud af Dansk rally!

Vi har sat vores ting til salg, udelukkede med det formål at vi i fremtiden gerne vil stå endnu stærkere end vi gør i dag.

Vores drøm er at få en hurtigere rallybil, og samtidig en større servicevogn, hvor alle tingende kan være i. Dette ville gøre det hele meget nemmere for alle mand i teamet.

Set i klogskabens bakspejl, kan vi selvfølgelig godt forstå at mange gik i den tro at vi var i gang med at afvikle Escobar Racing, men det er bestemt ikke tilfældet.

Vi har netop færdiggjort løbskalenderen for 2009, og på den baggrund kan vi forsikre alle, at Escobar Racing også vil være at finde på rallyprøverne i den kommende sæson

Med venlig hilsen
Henrik Dernoff
Teamchef
Escobar-racing v/Lars Kragh
Køge


1. september 2008

Escobar Racing tilbage i front

Escobar Racing er atter tilbage på 1 pladsen i kampen om mesterskabet, efter den flotte klassesejr i weekenden, hvor 3. afdeling af YOKOHAMA mesterskabet blev afviklet i et industriområde i Ørslev lidt nord for Vordingborg.

Vanen tro skulle der køres 4 heat og prøven var en gammel kending, idet det var den samme prøve som blev anvendt i 1. afdeling DM i rally tidligere på året. Der var dog denne gang indlagt et jordstykke til stor fornøjelse for nogle at de mange tilmeldte teams.
Teamets faste 2. kører Jess Larsen var atter tilbage i sædet efter ulykken tidligere på året, og både han og 1. kører Lars Kragh var yderst tilfreds med samarbejdet og fandt lynhurtigt den gamle rytmen igen.

Lars Kragh: Det var en rigtig god weekend for os. Jeg var ekstra opsat på at kører en klassesejr hjem denne gang, selvom jeg godt var klar over at det ville blive svært med den hårde konkurrence der er i vores klasse. Men alt klappede bare og bilen kørte perfekt. Det er en super god og meget hurtig prøve der passer perfekt til min kørestil, og vi er selvfølgelig ekstra glad for denne sejr, da den bragte os tilbage på 1. pladsen i mesterskabet. Vi har nu et forspring på 10 point til nummer 2, og jeg

foto: f-service

vil gerne dedikerer denne sejr til min næsten nyfødte søn på 6 uger slutter Lars Kragh.

Næste gang teamet skal i aktion bliver den 19. oktober hvor 4. afdeling af mesterskabet løber af stablen.

Med venlig hilsen
Henrik Dernoff
Teamchef
Escobar-racing v/Lars Kragh
Køge


27. august 2008

Escobar Racing er klar til start

foto: brian juel

Sommerferie er nu overstået og teamet bag Escobar Racing er klar til at tage hul på resten af motorsportssæsonen 2008.
Søndag den 31. august går det atter løst, når teamet drager mod Sydsjælland, hvor Ring Syd danner rammen om 3. afdeling af YOKOHAMA mesterskabet, øst for Storebælt.
Ikke mindre en 74 deltager har meldt deres ankomst, så kampen om en topplacering bliver rigtig hård.

Rigtig mange gode og hurtige teams har valgt at bruge denne søndag på, at få afprøvet materialet og samtidig få finpudset formen, inden næste afdeling af DM i rally køres om 14 dage.
I Escobar Racing har man brugt noget af sommerferien på at få teamets Opel Corsa Super1600 tjekket igennem.
Den nye motor der blev ilagt inden SUZUKI rallysprint i Sorø, har overrasket teamejer Lars Kragh positivt, og både han og 2. kører Jess Larsen, der nu er kommet sig efter ulykken i foråret, glæder sig rigtig meget til at komme i gang igen efter en lang ferie.

Teamet håber på at vejrguderne vil spare på regnvandet denne søndag, da tørvejr som regel tiltrækker flere tilskuer og samtidigt gør konkurrencen endnu mere tæt og retfærdig

Med venlig hilsen
Henrik Dernoff
Teamchef
Escobar-racing v/Lars Kragh
Køge


30. juni 2008

Escobar racing fik succes i Sorø

Weekendens rallysprint i Sorø blev en større succes end forventet for Escobar Racing v/Lars Kragh.
Teamet fra Køge der ellers var taget til Sorø, udelukkende med det formål at få testet den nye motor og nogle ændrede opsætninger af undervognen, sluttede som 2´er i klassen efter Martin Johansen i Suzuki Swift S1600.
Det rakte samtidigt til en meget flot 4 plads generelt.
Teamet lagde ud i et moderat tempo, da man endnu ikke havde få kørt særlig mange kilometer med den nye motor og derfor ikke ønskede at presse materialet alt for hårdt. Men trods det var teamet på intet tidspunkt ude af en top 5 generelt. Et ”forkert” dækvalg i 2 heat kostede desværre muligheden for en mulig plads på den generelle sejrsskammel som nr. 3.
Teamchef Henrik Dernoff: Vi er meget tilfreds med resultatet i Sorø. Vi havde jo som skrevet i en tidligere udsendt pressemeddelelse: at vi ikke regnet med nogen topplacering, da vi først og fremmest skulle koncentrere os om test at den nye motor, samt nogle ændringer til undervognen som vi endnu ikke havde fået prøvet af.
Samtidigt måtte vi også konstatere at vejrguderne ikke var med os og de andre teams med 2 hjuls trukket biler. Vi havde nok regnet med at få store klø af de 4 hjuls trukket biler, der helt klart havde fordel af det våde vejr og meget fedtet grusstykke på prøven. Det viste sig heldigvis ikke at være tilfældet slutter Henrik Dernoff.

foto: brian juel

Løbet blev vundet af Preben Andersen i BMW M3, foran Martin Johansen i Suzuki Swift S1600, efterfulgt af Claus Jensen i Opel Kadett GSi. Teamet ønsker alle 3 tillykke med resultatet.

Teamet kan nu holde en velfortjent sommerferie inden det igen går løs med den næste afdeling af Yokohamamesterskabet sidste i august måned.

Med venlig hilsen
Henrik Dernoff
Teamchef
Escobar-racing v/Lars Kragh
Køge


25. juni 2008

Escobar Racing til start i Sorø

foto: brian juel

Når Slagelse Autosport lørdag den 28. juni afvikler det årlige rallysprint i Sorø, bliver det endnu engang med deltagelse af Escobar Racing v/Lars Kragh i Opel Corsa Super 1600.
Teamet fra Køge der var uheldige og måtte udgå med motorproblemer ved Yokohama-mesterskabet i Tåstrup for seks uger siden, har brugt tiden på at få renoveret motoren og ser nu frem til at få testet materialet.
Teamejer Lars Kragh: Vi kommer ikke til Sorø med de store ambitioner om en topplacering,

men skal derimod udelukkende bruge løbet til at få testet vores nyrenoverede motor. Samtidig har vi også nogle nye opsætninger på undervognen som vi skal have prøvet af inden næste afdeling af Yokohama-mesterskabet.
Vi glæder os selvfølgelig meget til at skulle køre i Sorø, da prøven ligger rigtig godt til vores bil. Slagelse Autosport har virkelig fået sammensat et super godt rallysprint, og det ser man tydeligt på antallet af tilmeldte teams slutter Lars Kragh.
Endnu engang er det Escobar Racings teamchef Henrik Dernoff der må trække i køredragten og ligesom i Tåstrup servere noterne for Lars Kragh. Teamets faste 2 kører Jess Larsen, har stadigvæk så store smerter efter ulykken i foråret, at det er umuligt for ham at sidde i bilen.
Som altid har Escobar Racing deres rallytelt med og alle er selvfølgelig meget velkommen til at kigge forbi og se teamet
i aktion.

Med venlig hilsen
Henrik Dernoff
Teamchef
Escobar-racing v/Lars Kragh
Køge


21. juni 2008

Autosport nr. 5

Tekst og foto: Gert Mortensen

...En af de uheldige kørere var Lars Kragh, Opel Corsa S1600. Han udgik efter anden heat. ...

... Martin Johansen blev senere hørt sige at "denne prøve var noget af det bedste, han havde kørt længe", og en opfattelse deler han med de 74 deltagere, der var tilmeldt til løbet, som har en slags stjernestatus blandt de sjællandske sprintprøver, en klassiker.

... Men dette løb er også ved at blive et stort foretagende. På trods af at der overhovedet ikke bliver reklameret for løbet, har det et så godt ry at der strømmer mange tilskuere til.

læs artiklen som pdf her (555 Kb)


13. maj 2008

Escobar Racing uheldig i Tåstrup

Escobar Racing fra Køge havde ikke heldet med sig ved 2 afd. af Yokohama Mesterskabet, der blev kørt i Tåstrup 2. pinsedag. 
Teamet havde ellers en klassesejr med sig i bagagen fra 1. afd. og netop derfor var forventninger til at køre endnu en topplacering hjem meget store. 76 hold var tilmeldt til løbet der bød på i alt 40 km. hastighedsprøver.
Allerede i 1. heat viste tiden at en placering imellem de bedste bestemt var inden for rækkevidde. En 4. plads generelt, måtte siges at være flot, når man tænker på hvor mange hurtige biler der var til start. Det betød samtidigt også en 3. plads i klassen for biler op til 1600 ccm. Her måtte teamet dog sande, at både Martin Johansen i sin lynhurtige Suzuki Swift Super1600 og Bjørn Wulff i Peugeot 106 maxi også var taget til Tåstrup for at vinde. Begge to viste superflot kørsel og havde en meget intenst fejt hele dagen, hvor de kørte på næsten identiske tider.
For Escobar racing blev 3 heat desværre også det sidste. Teamejer Lars Kragh fortæller:
Starten på 3. heat gik ellers super godt, og vi havde virkelig fundet den rigtige opsætning til bilen. Men på sidste omgang begyndte bilen at sætte ud og blev lige pludselig meget varm. Vi valgte derfor at køre direkte til service for at tjekke maskineriet. Her måtte vi konstatere at toppakningen var gået og løbet derfor var slut for vores vedkommen.

foto: Escobar racing

Vi må nu bare hjem på værkstedet og se at få motoren ud og få sendt den til renovering. Vi er bestemt ikke slået ud på grund af det her og vi skal nok have bilen nok klar igen til næste løb, slutter Lars Kragh.

Løbet blev ikke helt uventet vundet af Preben Andersen og Jesper Borgen fra Bornholm i Deres meget potente og altid publikumsvenlige BMW M3. Escobar racing ønsker dem tillykke med det flotte resultat.

Med venlig hilsen
Henrik Dernoff
Teamchef
Escobar-racing v/Lars Kragh
Køge


Mail fra den store verden - her Spanien

Dear Lars and Henrik,

First of all let me introduce myself: My name is Meritxell, I am a Spanish girl and a big rally fan.
Being a big rally fan I have enjoyed your spectacular driving style in Denmark and abroad since I first saw some footage with your Opel Kadett some years ago. Last year I enjoyed again with the Opel Corsa.  Hoping to see soon your first participation this year on 21.3.

Due my impossibility to ask for it personally, I would be very grateful if you could please send me a dedicated autographcard/photo of your Opel Corsa or older cars.

Good luck for this season.

Thank you very much!

Meritxell Rubió
Spain

- - - -
Dear Lars and Henrik,

Thank you for your letter, more than I could expect. I will keep an eye in Denmark.

All the best for this season.

Best regards,
Meritxell

Her på dansk:

Kære Lars og Henrik

Lad mig fortælle lidt om migselv for det første: mit navn er Meritxell og er en spansk pige og en stor rallyfan. Som rallyfan har jeg nydt jeres spektaktulære kørestil i Danmark siden jeg først gang så billederne med Opel Kadetten for år tilbage. Sidste år fulgte jeg med igen men nu var det Opel Corsa, håber jeg snart kan se fra starten af året og gerne prøverne d 21. marts.

Tillader mig at spørge om noget personligt. Jeg vil blive meget glad hvis i kunne sende mig et signeret autografkort af jeres Opel Corsa eller en ældre bil.

Held og lykke med sæsonen og mange tak!

Meritxell

- - - - -

Vi sendte selvfølge en kort til pigen og fik dette svar:

- - - - -

Kære Lars og Henrik

Tak for autografkort det var næsten mere end jeg kunne forvente. Jeg vil holde øje til Danmark

Håber det bedst for sæsonen 2008
Jeres, Meritxell


10. maj 2008

Escobar Racing er klar til at forsvare føringen i Yokohama Mesterskabet.

Efter en vellykket start på sæsonen 2008, er Escobar Racing i Køge meget opsat på at gentage succesen fra 1. afdeling af Yokohama Mesterskabet, der blev kørt i Frederikssund for lidt over en måned siden.
Her sluttede teamet på en meget flot 2. plads generelt og med en suveræn sejr i klassen fra 1401-1600 ccm.
Når 2.afdeling af mesterskabet køres i Tåstrup 2. Pinsedag, er teamet klar til at satse alt for endnu en klassesejr.
Løbet er arrangeret af Brøndby Motor Club, og har ikke mindre en 74 teams tilmeldt, hvilket er flere end der var tilmeldt til 1.afdeling af DM i rally, der blev kørt i weekenden den 25-26. april.
Escobar racing stiller denne gang til start med en ny 2. kører, da teamets faste 2. kører Jess Larsen har været ude for en

foto: Peter Poulsen

ulykke og har brækket 3 ribben. Det betyder derfor desværre en længere pause til Jess på ca. 6-8 uger fra rallysporten. Det er derfor naturligt at netop Henrik Dernoff der til daglig er teamchef i Escobar Racing, og som også fungerer som fast afløser for Jess Larsen, trækker i køredragten og sammen med Lars Kragh, kører efter at udbygge føringen i klassen.
Teamchef Henrik Dernoff fortæller: Det er selvfølge meget uheldig og dybt tragisk det der er sket med Jess, men ingen er jo herre over ulykker. Vi er et team der forstår at holde sammen og selvom Jess vil være savnet i Tåstrup, må vi se fremad og kæmpe videre. Lars og jeg har kendt hinanden i rigtig mange år og har kørt mange rallyløb sammen, så jeg er helt sikker på at vi nok skal løfte opgaven sammen med resten af teamet slutter Henrik Dernoff.

Løbet i Tåstrup afvikles igen i år på en 10 km. lang prøve der køres i alt 4 gange.
 Når de første 2 heat er overstået, vender man prøven og kører de næste 2 heat den anden vej.
Denne form for rallysprint er utrolig publikumsvenlig og tiltrækker som regel mange rallyfans.
Escobar Racing stiller igen deres store rallytelt op på servicepladsen, og alle er selvfølgelig meget velkommen til at kigge forbi og følge teamet i aktion.

Med venlig hilsen
Henrik Dernoff
Teamchef

se tider på rallyresult.dk


7. maj 2008

Escobar Racing har indgået sponsoraftale med
Bardahl Danmark.

Det er med stor glæde at Escobar Racing kan byde Bardahl Danmark velkommen som sponsor for resten af sæsonen 2008. 
Bardahl er et meget anerkendt navn i dansk motorsport, og er specialister inden for bilpleje produkter.
Firmaet har til huse i Knudlund Industricenter, lige syd for Silkeborg.
Herfra betjener firmaet dagligt et net af bilistbutikker, autogrossister, cykelhandlere, maskinhandlere og industrikunder.

Derudover har firmaet ogsåsamarbejde med en række af de førende danske bilimportører

og har importeret de verdensberømte Bardahl produkter til Danmark i snart 25 år.
Produkterne der stammer fra Seattle i USA, er licensfremstillet i henholdsvis Holland, Belgien samt Frankrig og bliver derfra importeret til Danmark.

Produktgruppen er meget stor og omfatter bl.a. motorolie, smøremidler, bilpleje, værkstedsprodukter, håndrens m.m og bliver løbende udvidet. Disse produkter distribueres i dag fra Seattle til mere end hundrede forskellige lande verden over.
I Escobar Racing ser man meget frem til samarbejdet med Bardahl og glæder sig over at firmaet nu er blevet en del af sponsorgruppen i teamet.

Med venlig hilsen
Henrik Dernoff
Teamchef
Escobar-racing v/Lars Kragh
Køge


23. april 2008

Danmarksmester kører i Escobar bygget Chevrolet

Når 1. afdeling af Danmarksmesterskabet i rally, i weekenden bliver afviklet på vejene omkring Præstø og Vordingborg, bliver det endnu engang med deltagelse af Escobar Racing fra Køge.
Denne gang er teamet dog ikke i blandt de 68 tilmeldte hold på startlisten, men er aktivt med på sidelinjen for at følge især en bestemt bil. Her er der tale om den Chevrolet Lacetti SX 1.6 16V som Escobar Racing i løbet af vinteren og foråret har bygget på opfordring af Danmarks største Chevrolet forhandler, nemlig Trio Biler A/S i Ballerup.
Bilen er tilmeldt løbet som åbnervogn, og skal køres af ingen ringere end sidste års danmarksmester Morten Karl, der i øvrigt er en af de få heldige danskere der har deltaget i det verdenskendte rally fra Paris til Dakar.
Med i bilen sidder endnu en kendt herre set med motorsportsmæssig øjne. Jens Chr. Anker der til daglig arbejder som driftsleder hos Trio Biler A/S, skal i den kommende weekend servere noterne for Morten Karl.
Jens Chr. Anker er en af Danmarks mest erfarende 2. kører, der i sin lange motorsports karrierer har deltaget i et utal af rally løb, både herhjemme, men også i udlandet. Jens Chr. Anker fungerede som co-driver for Henrik Lundgaard, da de sammen i 2000 vandt europamesterskabet i rally.
Hele holdet bag Escobar Racing glæder sig rigtig meget til at opleve Chevrolet´en i aktion, og håber samtidigt at mange vil følge bilen med interesse rundt omkring på prøverne. Det er stadig hver at nævne, at

Års danmarksmester Morten Karl og Jens Chr. Anker sammen igen, denne gang i Escobar bygget Chevrolet

sådanne en fin rallybil kan erhverves ombygget og rallyklar for kun kr. 105.000 ekskl. moms.
Hvis man efter at have oplevet bilen i aktion, skulle stå tilbage med spørgsmål omkring Chevrolet Rally Cup reglementet, eller hvis man selv har fået blod på tanden og skulle have fået lyst til selv at erhverve sig sådanne en rallybil, er man stadigvæk meget velkommen til at kontakte Salgsdirektør Ib Jesager hos Trio Biler A/S i Ballerup på tlf. 44200324

Med venlig hilsen
Henrik Dernoff
Teamchef


21. april 2008

Rally-Nyt nr. 3

Tekst: Poul O. Kuhlberg

...
Revanche til Preben Andersen
I første heat satte Preben Andersen i sin BMW M3 hurtigste tid. Bag ham kæmpede Lars Kragh Opel Corsa, Tage Melgård Mitsubishi Evo, Bjørn Wulff Peugeot 106 og Tim Svanholt VW golf om de næste pladser. Forskellen mellem de førende team var ikke særlig stor og teamet i den hurtige BMW holdt tempoet i både heat 2 og 3. På den overbevisende måde lod de konkurrenterne om at skiftes mellem de sidste pladser i top 3. Før sidste heat lå Preben Andersen foran Bjørn Wulff med Lars Kragh på tredjepladsen. Efter to omstarter kunne Preben Andersen igen sætte heatets hurtigste tid og tage både førstepladsen i generelt plus sejren i klassen over 200 ccm.

Helt lige så godt gik det ikke for Bjørn Wulff som på grund af et uheld tabte over et minut, andenpladsen generelt og sejren i klassen til Lars Kragh. På den måde blev dagen en stor revanche for Preben Andersen som tidligere på sæsonen måtte udgå under præsentation ved Designa Rally Sprint i Kogensbro.

...

læs artiklen som pdf her (7.2 Mb)


7. april 2008

www.motorsporten.dk


7. april 2008

Escobar racing fik kanon start på sæsonen.

Ambitionerne var store og forventningerne tårnhøje, da Escobar Racings mandskab tidligt søndag morgen drog nord på mod Frederikssund, hvor 1. afdeling af YOKOHAMA Mesterskabet Øst blev afviklet.

Løbet hvor ikke mindre end 73 teams var tilmeldt, skulle afvikles på en industriprøve der blev kørt i alt 4 gange. Flere teams kom langvejs fra og der var deltagelse både fra Jylland, Bornholm og Sverige. Vejret var med arrangørerne og kun lidt regn i løbet af natten og en enkelt lille byge inden starten på 1. heat, var alt hvad vejrguderne havde på programmet på denne herlige motorsportssøndag.
Teamet havde sat sig det mål inden de tog hjemmefra, at alt andet end en podieplacering ville være en skuffelse, så Lars Kragh og Jess Larsen var virkelige opsatte inden starten. Men allerede i 1. heat var drømmen om en topplacering, tæt på at blive slukket.

foto: Brian Juel

Teamchef Henrik Dernoff fortæller: På anden omgang går det galt. Bilen skrider ind i en stor betonklods, hvilket betyder at begge hjul i højre side bliver ødelagt og sporingen ikke helt står som den plejer. Heldigvis

kunne Lars og Jess stille og roligt kører bilen i mål, og mekanikerne stod klar til at tage fat. De fik gjort bilen klar til omstart, da løbsledelsen havde valgt at ændre prøven og lade alle biler starte om, efter at flere andre deltager også havde stiftet bekendtskab med betonklodserne. Her ville jeg godt rette en kæmpe tak til vores mekaniker i teamet. Uden Deres utrolige store arbejdsindsats, havde vi ikke fået bilen klar til omstart.

Efter lidt ventetid hvor prøven blev ændret og man fik flyttet en chikane, kom der for alvor gang i motorløbet.

Rigtige mange k ørte på tider hvor kun få sekunder skilte succes fra fiasko. Da de første tider blev offentliggjort, stod det klart at teamets ambitioner om en podieplacering godt kunne gå hen og blive en realitet. På intet tidspunkt i løbet var Escobar racing ude af top 5 generelt, og hele dagen igennem havde de nogle meget tætte kampe med bl.a. Bjørn Wulff i hans lynhurtige Peugeot 106 Maxi, samt Tage og Mie i Mitsubishi Evo 8. Dette lykkedes dog for Lars & Jess at trække sig sejrrigt ud af dysten med netop disse to teams, men måtte se sig besejret af Preben Andersen i hans utrolig hurtig BMW M3. Escobar racing vil gerne ønsker Preben Andersen og Jesper Borgen tillykke med 1. pladsen generelt.

Escobar racing havde også rigtig god grund til at være tilfreds med Deres indsatsen i første løb i denne sæson. De sluttede dagen med en suveræn klassesejr, samt en meget flot 2. plads generelt.

Med venlig hilsen
Henrik Dernoff
Teamchef
Escobar-racing v/Lars Kragh
Køge


4. april 2008

Escobar racings mekaniker melder alt klar til søndag.

Hos Escobar Racing v/Lars Kragh melder mekanikerne nu alt klar til sæsonstart på Yokohama mesterskabet søndag den 6. april på Viking Park i Frederikssund.

Bilen er gennemgået en sidste gang og har tilbagelagt adskillige testkilometer i løbet af denne uge.

Vi har nu alt klar til på søndag i Frederikssund og Lars og jeg har brugt de sidste par uger på testkørsel af den nye motor og gearkasse. I Escobar racing tager vi vores sport meget seriøst og kører udelukkende efter at vinde og netop derfor stille vi ikke til start med noget materiel som ikke er ordentlig gennemtestet og afprøvet, siger chefmekaniker Bo Bjergvang og fortsætter. Bilen kører bare perfekt og både lyder og trækker som den skal. Vi har fået finjusteret de sidst ting og mener nu selv at vi bilen er yderst optimal slutter Bo Bjergvang.

Hjemme hos Escobar Racing i Køge står servicevognen pakket og klar. Mekanikerne drager nordpå søndag morgen og hele teamet glæder sig utroligt meget til at komme i gang med sæsonen. Mere end 70 deltager er tilmeldt til løbet i Frederikssund og ikke mindre en 20 af dem kører i samme klasse som Lars & Jess, der allerede nu er mere end klar til at kæmpe for en podieplacering.

Med venlig hilsen
Henrik Dernoff
Teamchef
Escobar-racing v/Lars Kragh
Køge

foto: escobar racing

Startlisten og resultaet kan se her.


1. april 2008

Escobar Racing forsætter samarbejdet med LynTex i 2008

Escobar Racing v/Lars Kragh i Køge har netop forlænget deres sponsorkontrakt med LynTex.
LynTex er et firma der specialiseret sig i tryk på især textiler til såvel erhverv som institutioner og private.

De tilbyder også andet som f.eks. skiltearbejde, autodekoration, streamers, digitalprint, broderi, grafisk design og tryk af visitkort, brevpapir, kuverter, lightere, flag og banner m.m, hvilket selvfølgelig betyder at de har et meget bredt produkt-udvalg. Læs mere om firmaet på www.lyntex.dk

Teamchef Henrik Dernoff: Alle der til daglig arbejder med et racing team, ved om nogen hvor afgørende det er at have professionelle skilte folk bag sig, når det drejer sig om den rigtige eksponering af sponsorerne på såvel racerbilen som servicevognen m.m. Her har vi fra tidligere år set, at LynTex kan gøre en forske, og med deres professionelle ekspertise kan vi få reklamerne til at fremstå på den helt rigtige måde slutter teamchef Henrik Dernoff.

LynTex´s direktør Robert Goldschmidt har tidligere udtalt at han syntes at det er en rigtig god måde at hjælpe et meget professionelt indstillet rallyteam på, og for LynTex er det især været vigtig at have med folk at gøre, der udover det rent sportslige også har fokus på markedsføringen af sig selv.
Lyntex bliver igen i år leverandør af reklametøj til alle rallyteamets ansatte og skal der udover også stå for produktionen af samtlige sponsorreklamer på Escobar Racing´s biler. Begge partner forventer igen i år at få meget glæde af samarbejdet.

Venlig hilsen
Henrik Dernoff
Escobar racing v/ Lars Kragh
Køge


30. marts 2008

En lille hilsen fra Jamaica

Kære Escobar-Racing

En lille hilsen fra den solbeskinnende ø Jamaica, hvor jeg arbejder for et dansk firma på
2 år. Så er det jo rart som gammel rallykører ( 61 år ) at følge med på jeres gode hjemmeside.
I min aktive karriere kørte jeg Mini Cooper og S, Escort Mexico og Opel Manta.
Med meget blandede resultater, jeg har gennem mit arbejde herovre mødt den lokale rally champinon, og været ude at køre med ham et par gange i hans Mitsubishi EVO, og i år stiller de op med den sidste Evo model.

Nu ikke mere herfra, jeg syntes bare at I skulle vide at jeres hjemmeside ses langt fra danmark.

Venlig Hilsen
Jens-Christian


27. marts 2008

Escobar Racing forsætter på Yokohama dæk i 2008.

Escobar Racing v/Lars Kragh og Yokohama Danmark A/S har igen i år indgået en aftale om levering af dæk til teamets Opel Corsa Super 1600.

Det betyder at Escobar Racing kører på Yokohama dæk i samtlige afdelingerne af Yokohama mesterskabet øst, samt diverse rallysprints i sæsonen 2008.
Yokohama Danmark A/S er den absolut største leverandør af racing dæk til Dansk motorsport, og man er i Escobar Racing utrolig glad for at have fornyet kontrakten med netop Yokohama.

Teamejer Lars Kragh: Vi er rigtig glade for dæk aftalen med Yokohama, og vi ved fra erfaring, at netop dækkene har meget stor betydning når man snakker motorsport. Vi kørte også på Yokohama dæk i 2007 og har været yderst tilfreds med dækkene, både med hensyn til vejgreb, men også til kravene omkring holdbarheden.
Yokohama Danmark er nogle af de største specialister inden for motorsport, og det mærker man tydeligt når der skal bestilles dæk eller hvis vi har spørgsmål omkring produktet slutter Lars Kragh.

Teamchef Henrik Dernoff: Sponsoraftalen med Yokohama Danmark har stor betydning for Escobar Racing. Især i år hvor vi udelukkende har valg at satse på Yokohama Mesterskabet og kører efter at genvinde titlen fra 2006. Sidste år var vi meget tæt på at kunne stå øverst på skamlen, men mekanisk uheld i sidste afdeling gjorde, at vi måtte nøjes med en flot 2. plads i klassen. Det har vi selvfølgelig tænkt os at gøre noget ved i år slutter en storsmilende Henrik Dernoff.

Teamet glæder sig nu til at få monteret de nye dæk og komme i gang med endnu et spændende motorsports år.

Escobar racing v/ Lars Kragh
Køge


25. marts 2008

Escobar racing er forsat tilknyttet
Ray Mallock Engineering i England.

Escobar racing har siden købet at deres Opel Corsa Super 1600 været tilknyttet Ray Mallock Engineering i England, og det gode samarbejder forsætter også i denne sæson. Ray Mallock Engineering er et af Englands absolut fineste firmaer inden for opbygning af racerbiler til hele verden. Firmaet har over 100 specialister ansat til at bygge og servicere de mange biler der igennem årene har forladt firmaet.


Ray Mallock startede firmaet i 1984 og har siden haft stor betydning inden for udviklingen af de fleste former for motorsport. Firmaet der har til huse i Northamptonshire England har 4300 km2 til deres rådighed på egen fabrik. Der bliver omhyggeligt holdt øje med alt hvad der kommer ud fra Ray Mallock Engineering, og hver bil har derfor også sit eget nummer så specialisterne altid kan følge bilerne rundt om i verden, og derved kan tilbyde deres kunder de sidste nye opdateringer til netop deres racerbil.

Guy Ruthven fra RML: Vi gør meget ud af altid at sørge for at vide hvor RML byggede biler befinder sig, og det er vigtig for os at være tæt knyttet med de mange teams der ejer bilerne. Vi udvikler ofte i samarbejde med de forskellige teams, forbedringer til bilerne i mange år efter at den har forladt os, og vi vil til hver tid kunne service bilen med de sidste nye stumper, når det skulle blive nødvendigt.

Escobar racing har med købet at deres Opel Corsa Super 1600, fået afskaffet sig en rigtig fin og særdeles velbygget racerbil, der selvom den er en af de ældste Super 1600 biler i klassen, absolut også må betragtes som en af de hurtigste. Teamejer Lars Kragh og 2. kører Jess Larsen brugte det meste at 2007 sæsonen på at vænne sig til deres nye bil, og er nu efterhånden blevet så fortrolig med den, at de mener at de nu kan få udbytte af Corsa´ens store potentiale og få det optimale ud af denne fantastiske bil.

Escobar racing er rigtig glade for at kunne forsætte samarbejdet med RML og har allerede haft mange fine dialoger med firmaet om nye opdateringer af bilen inden sæsonstart.

Med venlig hilsen
Henrik Dernoff
Escobar racing v/ Lars Kragh
Køge


20. marts 2008

Escobar racing er klar til sæsonstart i april.

Escobar racing v/Lars Kragh melder sig 100 % klar til sæsonstarten på Yokohama mesterskabet søndag den 6. april på Viking Park i Frederikssund. Teamet der i år har valgt udelukkende at satse på Yokohama mesterskabet har brugte rigtig mange timer på forberedelserne til den kommende sæson.

Mekanikerne har brugt vinteren på at gennemgå teamets Opel Corsa Super 1600. Bilen er blevet tjekket fra A – Z og der er uden tvivl ikke en bolt eller møtrik på bilen, som ikke er blevet efterset, skiftet eller spændt. Ny motor og gearkasse er monteret, og nu mangler der kun den sidste og afgørende prøvetur i bilen.
Mekanikerne i teamet har ikke haft tid til at nyde en lang og ellers velfortjent vinterferie. Ud over klargøring af racerbilen, har de også haft umådeligt travlt med opbygningen af den første Chevrolet Lacetti til den nye Chevrolet Rally Cup. Escobar racing indgik i sensommeren 2007 et samarbejde med Trio Biler i Ballerup om opbygningen af sådan en rallybil. Bilen er nu færdigbygget, synet og leveret til Trio Biler, som selvfølgelig håber på at flere ordrer på Chevrolet rallybiler vil følge efter.

2 kører Jess Larsen: Vi glæder os rigtig meget til at komme i gang igen. Vi har ikke været ud og kører siden DM finalen i Bramming i november sidste år. Den lange vinterpause er altid en svær tid for en rallykører at komme igennem. De fleste løb bliver som regel afviklet inden for en periode på 7 måneder, og det får vinterpausen til at føles uendelig lang. Netop derfor føler vi os meget opsatte på at komme i gang.
Både Lars og jeg ved at bilen er optimal og kampklar, så nu er det bare op til os at få den først over målstregen.

Teamet har også brugt vinteren på at finde nye sponsorer til sæsonen 2008. Der skal

mange penge til for at drive et professionelt rallyteam, og derfor har Teamchef Henrik Dernoff brugt mange timer på at skaffe de fornødne midler til Escobar racing.

Teamchef Henrik Dernoff: Som teamchef i Escobar Racing, er en af mine vigtige opgaver at finde nogle sponsorer, der er villige til at invester i vores rallyteam, så det giver os mulighed for at drive vores hobby på højeste plan. Vi har selvfølgelig store forpligtigelser over for de sponsorer. Det er vigtigt for os at de bliver eksponeret på bedste vis i dansk rally, og får så meget god reklame for deres investering som overhovedet muligt. Vi har allerede indgået sponsoraftaler med en del firmaer, og arbejder målrettet på at få endnu flere aftaler på plads. Alle mand i teamet er meget opsatte på at komme i gang, og vi glæder os rigtig meget til at tage hul på sæsonen i Frederikssund om 3 uger, slutter Henrik Dernoff

Med venlig hilsen
Henrik Dernoff
Teamchef
Escobar-racing v/Lars Kragh
Køge


1. marts 2008

Så blev de mand og kone - T I L L Y K K E


Lørdag d. 1. marts blev Lars mand og Karina blev hans kone. Det foregk i Køge kirke, hvor de fik sagt "JA".

Vi ønsker TILLYKKE - teamet


Rally-Nyt februar 2008

Escobar racing bygger Chevrolet

... Escobar Racing har nemlig indgået et samarbejde med Trio Biler i Ballerup, Danmarks største Chevrolet forhandler, der i sin enkelthed går ud på, at Escobar Racing skal bygge nogle rallybiler til en ny Chevrolet Rally Cup. Foreløbig er man ved at lægge sidste hånd på den første af slagsen, og man håber selvfølgelig på at denne type bil bliver en succes i dansk rallysport. Bilen er en Chevrolet Lacetti SX 1.6 16V 110 HK 5-dørs, en sporty hatchback der ombygges efter gældende reglement for gruppe E, samt Chevrolet Cup regler. Bilen er først og fremmest blevet lettet for overflødige kilo og bliver derefter monteret med fuldsvejst bur, glasfiber-rallysæder med 6 punkts seler, seleknive, ildslukningsanlæg, 4 kg. pulverslukker, sportsrat, sportsundervogn, kortlampe, hjelmlåse, bagklapsfjedre, bundplade i aluminium samt 16” hjul. Denne fine rallybil kan erhverves kampklar for kun kr. 105.000,- ekskl. Moms og opbygning...

...Ib Jesager, Trio Biler udtaler: Vi er meget glade for at Escobar Racing har påtaget sig opgaven med at bygge den første bil til os. Planen med projektet er at få så mange biler som muligt ud og kører i denne nye Rally Cup. Cuppen køres over 8 afdelinger, med de 6 bedste resultater som tællende. Løbs fordelingen vil blive 4 DM rally, 2 Rallysprint, samt 2 Yokohama cup...

Se hele artiklen fra Rally-Nyt som pdf her

Lars - 40 år - TILLYKKE

RallyNyt Februar 2008

29. januar 2008

Escobar-racing v/Lars Kragh officielt opbygger til Chevrolet Rally Cup.

Hvis man bor i Køge og er ude og lufte hunden eller bare går en aftentur på vejene omkring Escobars værksted i Køge, så kan man ikke undgå at høre at der forgår et eller andet på værkstedet hos Escobar Racing v/Lars Kragh.
Escobar Racing har nemlig indgået et samarbejde med Trio Biler i Ballerup, Danmarks største Chevrolet forhandler, der i sin enkelthed går ud på, at Escobar Racing skal bygge nogle rallybiler til en ny Chevrolet Rally Cup. Foreløbig er man ved at lægge sidste hånd på den første af slagsen, og man håber selvfølgelig på at denne type bil bliver en succes i dansk rallysport.
foto: escobar racing

Bilen er en Chevrolet Lacetti SX 1.6 16V 110 HK 5-dørs, en sporty hatchback der ombygges efter gældende reglement for gruppe E, samt Chevrolet Cup regler. Bilen er først og fremmest blevet lettet for overflødige kilo og bliver derefter monteret med fuldsvejst bur, glasfiber-rallysæder med 6 punkts seler, seleknive, ildslukningsanlæg, 4 kg. pulverslukker, sportsrat, sportsundervogn, kortlampe, hjelmlåse, bagklapsfjedre, bundplade i aluminium samt 16” hjul. Denne fine rallybil kan erhverves kampklar for kun kr. 105.000,- ekskl. Moms og opbygning.

Lars Kragh udtaler: Jeg er utrolig glad for at Escobar Racing er indgået i dette samarbejde med Trio Biler. Vores helt store vision i Escobar Racing, er at få så mange unge talenter ind i sporten som muligt, og med en færdigbygget rallybil til kr. 105.000,- ekskl. moms og opbygning, mener vi, at den økonomiske vej er banet for de fleste unge kommende rallystjerner.
Jeg har selv kørt rally i mere en 20 år, og ved at det koster rigtig mange penge og tid at nå til toppen. Mange rallybiler koster i dag omkring en million kroner og der er vel at mærke uden registreringsafgift. Da skatteministeren efteråret 2005 frigav afgiften på rallybiler, kom der virkelig gang i dansk rallysport. Det betød bl.a at der kom flere, nye og dyre rallybiler til start, men også at deltagerantallet steg fra løb til løb. Denne udvikling vil vi i Escobar Racing gerne se forsætte, således at når vi ”gamle” rallykører en dag takker af, at der så står nye rallytalenter klar til at tage over og fører sporten videre. Vi har i de sidste 2 år i Escobar Racing arbejdet målrette med et ungt juniorteam, udelukkende med det formål at hjælpe de unge mennesker i gang med rallysporten, og vi er stolte af at den talentudvikling vi søsatte i 2005 er blevet en succes.

Bo Bjergvang der er chefmekaniker på projektet fortæller at han syntes at det er en utrolig spændende opgave som Escobar-Racing er gået i gang med. Vi har nu efterhånden tilbragt mange timer med bilen og kan se at det skrider fremad dag for dag.

Det er en utrolig spændende bil at arbejde med og jeg er sikker på at interessen bliver stor når den færdige bil skal vises frem. Det tog ingen tid at skille bilen ad, men vi måtte sande at monteringen af styrtbøjlen tog en del længere tid en planlagt. Den er nu monteret og lakeret, så nu venter det rigtige sjove arbejde med montering af sæder, seler m.m Alle reservedelene ligger klar i værkstedet hos Escobar Racing, så nu er det kun tiden der afgøre hvornår den færdige racerbil ruller ud af garagen.
foto: escobar racing

Ib Jesager, Trio Biler udtaler: Vi er meget glade for at Escobar Racing har påtaget sig opgaven med at bygge den første bil til os. Planen med projektet er at få så mange biler som muligt ud og kører i denne nye Rally Cup. Cuppen køres over 8 afdelinger, med de 6 bedste resultater som tællende. Løbs fordelingen vil blive 4 DM rally, 2 Rallysprint, samt 2 Yokohama cup. Præmiebudgettet vil være på kr. 50.000,- fordelt på følgende måde. Nr. 1 kr. 30.000,- Nr. 2 kr. 15.000,- og Nr. 3 kr. 5.000,- Dette er dog stadigvæk et udkast som skal færdigbehandles og er under den forudsætning, at mindst 5 biler skal være tilmeldt, slutter Ib Jesager.
På nuværende tidspunkt er der endnu ikke solgt nogle biler, men der har allerede været en del henvendelser omkring de tekniske specifikationer på Chevrolet`en. For yderligere oplysninger om Chevrolet Rally Cup reglementet, eller eventuel bestilling af en bil, kontakt Salgsdirektør Ib Jesager eller Driftleder Jens Chr. Anker hos Trio Biler A/S i Ballerup på tlf. 44 20 03 24

foto: escobar racing

Se mere og følg projektet på www.escobar-racing.dk
Venlig hilsen Henrik Dernoff
Escobar racing v/ Lars Kragh
Køge


20. januar 2008

Sådan kan man også blive omtalt, 2 skoleelver skriver deres skoleopgaver med baggrund i escobar racing

Jesper Skytte: læs opgaven som pdf her

Det startede med at vi skulle til Sorø for at se et rally løb, men Jacob blev dårlig I bilen så ham og min mor blev sat af i Køge. Min far og jeg kørte en halv time mere før vi kom til Sorø. Da vi kom, var rallyet begyndt.

Det var første gang jeg skulle se rally så jeg var meget spændt på at se det i virkeligheden. Lars Kragh startede som nummer 4...
... Min far og jeg var lige blevet færdig med at spise så vi nåede lige at komme over på den anden side af banen før de startede. Det tog lang tid denne gang fordi bilerne kørte galt fordi at det var mudret og glat. Vi opdagede at alle dem som havde kørte sidst kørte først. Så vi måtte vente til sidst med at se Lars og Martin kører. Martin kom på første plads og Lars kom på en fjerde plads. Jeg syntes at det var spændende at se sammen med min far.
foto: Kristian Buchmann
Janni Pedersen: læs opgaven som pdf her
... Tiden gik og jeg blev ældre og en dag gav teamet, Escobar-racing, mig en chance hvor jeg kunne få lov til at bevise at jeg var den fødte racerkører. Efter nogle prøveture spurgte de mig om jeg ikke ville være rookie for teamet. Svaret blev selvfølgelig et ja. Et par dage efter aftalte vi at vi skulle ud og kigge på en bil til mig. Vi så på den ene bil efter den anden, fra Subaru til Opel. Stædig som jeg er, virkede intet godt nok til mig, men lige pludseligt så jeg den. ... ... Jeg bad ekspedienten om dragten i min størrelse og at jeg gerne ville have broderet mit navn på foran og Escobar racing team junior bag på ryggen. Jeg skulle selvfølgelig også have en styrthjelm da den skal beskytte hoved. Den første jeg fik øje på var sort. Den måtte jeg selvfølgelig eje. Så snart vi kom tilbage til garagen tog jeg en sprittusch som var skrigende pink. Drengene kiggede underligt på mig som om de ville spørge, hvad jeg ville med den, men ingen af dem spurgte ...
webmaster Flemming

8. januar 2008

Chevrolet rallyprojektet skrider fremad hos
Escobar Racing i Køge.


Der er stadigvæk travlhed hos Escobar Racing v/Lars Kragh, med opbygning af den første Chevrolet Lacetti SX 1.6 16V, til den nye Chevrolet Rally Cup.
Bilen er nu totalt adskilt og lettet for overflødige kilo, og man er netop blevet færdig med at svejse og monterer sikkerhedsburet. Bilen er i skrivende stund på vej til maler.

Chefmekaniker Bo Bjergvang: Det er et utrolig spændende projekt vi er i gang med og alt er indtil videre gået planlagt. Bilen er nem at arbejde med, og det tog ingen tid at skille den ad. Vi glæder os nu meget til at få den tilbage fra maleren igen, så vi kan begynde at montere slukningsanlæg, sæder, seler m.m. Jeg syntes det er godt for rallysporten og for de unge kommende rallytalenter at vi i samarbejde med Trio Biler A/S i Ballerup, som er Danmarks STØRSTE Chevrolet forhandler, har startet dette projekt. Det skulle jo meget gerne udmunde i at vi får en masse unge mennesker ud og kører rally i de kommende år slutter Bo Bjergvang.

På nuværende tidspunkt er der endnu ikke solgt nogle biler, men der har allerede været en del henvendelser omkring de tekniske specifikationer på Chevrolet`en. Det er endnu engang hver at nævne at sådan en fin racerbil kan erhverves ”kampklar” for kun kr. 105.000,- ekskl. moms. For yderligere oplysninger om Chevrolet Rally Cup reglementet, eller eventuel bestilling af en bil, kontakt Direktør Ib Jesager eller Værkstedschef Jens Chr. Anker hos Trio Biler A/S i Ballerup på tlf. 44200324

Se mere og følg projektet på her

Venlig hilsen
Henrik Dernoff
Escobar racing v/ Lars Kragh
Køge