Sådan er vi omtalt:
2013 - 2012 - 2011 - 2010 - 2009 - 2008 - 2007 - 2006 - 2005 - 2004

16 november 2005

Escobar racing V/ Lars Kragh udskiftede midt i sæsonen den lille hurtige Peugeot 106 Kit Car til en meget hurtigt Opel Kadett GSi.

Dette skift kom ca. midt i sæsonen 2005 og derfor var der en meget lille mulighed for at vinde noget mesterskab i 2005.

Sidste år vandt Escobar racing jo Yokohama mesterskabet 2004 i den lille 0-1400 klasse med deres Peugeot 106 Kit Car.

Og de ville gerne gøre alt for at vinde Yokohama Mesterskabet igen, det var også meget tæt på at ske, med kun 3 kørte afdelinger ud af 4 mulige løb som var tællende i mesterskabet, var der kun 3 point imellem Erik Jørgensen / Jan Rye Vadmand og Lars Kragh / Jess Larsen, sådan gik det jo fordi teamet ikke fik solgt deres lille Peugeot 106 ved starten fra 2005.

1 kører: Lars Kragh og 2 kører: Jess Larsen vil meget gerne sige tak til alle som har på en eller anden måde givet en hånd med i 2005, for vi kan ikke gøre alt dette her selv, og vi er meget glade for den opbakning som vi fået fra mekaniker i teamet, familie, venner, kærester og koner.

Escobar racing er ved at gøre sig klar til 2006 med lidt opdatering på bilen, og de vil deltage i kampen om Det Danske Mesterskab i 2006 og ikke mindst Yokohama Mesterskabet 2006 + div. rally sprint rundt omkring i Danmark.

TAK til alle jer som har troet på Escobar racing. TAK


16 oktober 2005

Escobar racing V/ Lars Kragh tog igen en klasse sejr ved 4 og sidste afd. af Yokohama mesterskabet den 16.10.2005 i Glostrup/Ejby.

Escobar racing havde en rigtigt god weekend den 16.10.2005. med endnu en klasse sejr, fik de bevist at teamet er ved at have godt styr på deres "nye" Opel Kadett GSI.

Escobar racing har jo fortaget en udskiftning af den lille Peugeot 106 KitCar som de vandt Yokohama Mesterskabet med sidste år 2004, men de fik først solgt den super hurtige lille 106 racer efter det første Yokohama løb i 2005 på Køge havn, også kunne de købe en ny racer bil.

Så efter 5 løb i den "nye" bil, og 4 gange klasse sejr kan det godt se ud som om de har fået godt styr på den røde Opel Kadett, som teamet købte af Martin Andresen fra Rørby ved Kalundborg.

Lars Kragh: Vi er meget glade for vores køb af denne meget hurtige og super flot lavet racer, jeg må sige at bilen bare køre rigtigt godt, den har jo klart mange flere hk end den lille 106 som vi havde før, og jeg skulle da også lige vende mig til de mange kræfter som den har og alle de muligheder som ligger i undervognen osv.

 

Men alt i alt har vi nu en god bil til 2006 for at deltage i det Danske rally mesterskab, Yokohama mesterskabet og lidt rally sprint vil vi gøre alt for at komme op i en top 3 i vores klasse fra løb til løb.

Nu vil teamet se frem til 2006 med håbet om en rigtigt gode sæson.  

Escobar racing.


De kom fra nær og fjern

af Duch Mortensen

Brøndby Motorklub havde inviteret til gratis motorløb. Denne gang var det Overnite Tekstiltryk, der var hovedsponsor på en afdel ing af Yokohama Mesterskabet. Der var som sædvanlig også lodt rækning om tre gavekort fra Yokohama blandt de deltagere, der kører på deres dæk.

Deltagerne kom fra hele landet samt fra Sverige. 57 hold tog mod tilbuddet om et godt løb pi Tåstrup Raceway. Løbet bestod af de traditionelle fire heat, kart to gange den ene vej og - efter frokostpausen - to gange den anden vej. Det er en meget krævende prøve som er hård ved bilerne, så kun 39 gennemfarte.

Løbet trak som sædvanligt mange spændende biler. For førs te gang var der deltagere nok til at åbne den historiske klasse. Som eneste klasse gennemførte alle seks deltagere i historisk klasse. Hvad siger det om gamle biler kontra nye?

Nye biler var der også. Mange var spændte på at se, hvad Allan Hansens nyindkøbte Ford Escort Kit Car kunne præstere?

Fighten i toppen var tæt fra første heat, hvor Bjørn Wulff, Peugeot 106 Maxi, lagde sig i spidsen med en tid på 6:32. Svenske Clas Goran Rylen kørte 6:35 i sin superhurtige Ford Escort RS, og på en delt tredjeplads kom Kjeld Seidler, Peugeot 306 Kit Car, og Lars Kragh, Opel Kadett. Men der var flere der pressede på. Claus Jensen, Opel Kadett GSi, Henning Søgaard, Ford Sierra Cosworth, og Steen Johansen, Opel Astra, kørte også gode tider.

Og dysten fortsatte. I klasse 4 kæmpede Niki Larsen, Peugeot 106 Kit, med Anders Rygaard, Citroen AX Sport. Niki trak det længs te stå, da Anders fik problemer med gearkassen.

I historisk klasse var Peter D. Nielsen suveræn i sin Triumph TR8 Og endte på en nittendeplads generelt. På andenpladsen kom Per G. Hansen, Porsche 911 S.

Kampen om generalklassementet bølgede frem og tilbage, men var aldrig ude af hænderne på henholdsvis Rylen, Lars Kragh og Bjørn Wulff. Rylen vandt med tre sekunder foran Bjørn Wulff, som var kun et sølle sekund hurtigere end Lars Kragh. En tæt, tæt afgørelse.

Yokohama Mesterskabet, 3. Afdeling

Resultat generelt:

1: Clas Goran Rylen/Mattias Lind-berg
- Ford Escort RS, 25:59

2: Bjørn Wulff/Bøje Pedersen
- Peugeot 106 Maxi, 26:02

3: Lars Kragh/Jess Larsen
- Opel Kadett, 26:03

Klasse resultat:

Kl. 1: Clas Goran Rylen/Mattias Lindberg
- Ford Escort RS, 25:59

Kl. 2: Lars Kragh/Jess Larsen
- Opel Kadett, 26:03

Kl. 3: Bjørn Wulff/Bøje Pedersen
-Peugeot 106 Maxi, 26:02

Kl. 4: Niki Larsen/Lars Dandanell
- Peugeot 106 Kit, 27:15

Kl. 5: Peter D. Nielsen/Leif Andersen
- Triumph TR8, 27:52


28. august 2005

Escobar racing vandt en klasse sejr

Escobar racing v/ Lars Kragh var rigtigt stærkt kørende i weekenden den 28.08.05 ved Yokohama mesterskabet 3 afd. i Tåstrup ved København. Selvom koblingen gav op til sidst, fik teamet kørt en vigtig klasse sejr hjem.

1. Kører Lars Kragh og 2. kører Jess Larsen var klar til kamp i deres Opel Kadett og teamet med Morten Jensen som chef mekaniker havde fundet den helt rigtige opsætning på bilen til dette løb i Tåstrup, som Brøndby motor klub stod for, og en stor ros til dem for dette meget gode løb, det kan jo også ses på start listen med 70 biler meldt til start.

Escobar racing var meget tæt på Glas G Rylen som den generelle vinder af løbet, kun 5 sek. efter, en skam at koblingen ikke lige ville den sidste prøve med, for teamet lider et lille tids tab på prøve 4 pga. den defekte kobling.

Det kunne jo være sjovt at prøve og vinde generelt siger Lars Kragh


R E S U L T A T - L I S T E
Klasse: 2 - 1601-2000 ccm           samlet
1. kører / 2. kører Bil Kl pr 1 Pr 2 Pr 3 Pr 4 tid
kl
gen
Lars Kragh /
Jess Larsen
Opel Kadett 2.0 2 6:38 6:32 6:27 6:27 26:04
1
3
Claus Jensen / 
John Madsen
Opel Kadett GSI 16 V 2 0 2 6:39 6:33 6:35 6:30 26:17
2
4
Steen Johansen/ Francis Rasmussen
Opel Astra
2 6:39 6:36 6:35 6:32 26:22
3
5
Klasse: 1 - Over 2000 ccm            
Clas Gøran Rylen/
Mattias Lindberg
Ford Escort RS 1600 1 6:35 6:32 6:28 6:24 25:59
1
1

12. august 2005

Vi var taget til det jyske eller sprintet i Fårvang. Da vi ikke havde fået stillet bilen helt ind endnu, måtte vi mistede lidt tid på første tur i forhold til de følgende, hvor vi fik ramt en bedre opsætning og kom rundt et par sekunder hurtigere. Så en slut placering blev 9 generelt i final.

Ib Kragh vandt og Morten Karl blev nr. 2.


23. juli 2005

NCC RallySprint / Bjarne Gylling Memorial 2005.

Næsten 60 rallykørere deltog i løbet, der blev kørt for 23. gang. Traditionen tro måtte over halvdelen af feltet igennem en indledende kvalifikation for at komme med i de fire afsluttende finaleheats, men alligevel endte to af disse kørere med at levere løbets store overraskelse. Lars Kragh, Køge, og Erik Jørgensen, Solrød Strand, kvalificerede sig ikke bare til finalerunden. De lagde sig også fra start i front i kampen om at blive bedst i de ældre bilers Gruppe H, hvor det efter dagens strabadser blot var et halvt sekund, der adskilte dem på førstepladsen i gruppen. Men ikke nok med de. I deres indbyrdes kamp fik de hidset hinanden så meget op, at de i det generelle resultat sluttede lige udenfor top 3 på henholdsvis fjerde- og femtepladsen!

"Det er en rigtig spændende, og det er fedt at være så tæt på hinanden, for det er det, der får pulsen til slå hårdt," sagde Lars Kragh umiddelbart efter løbet, mens han stadig var helt rød i kammen. "Helt ærligt havde jeg ikke forestillet mig, at det ville blive så tæt. Jeg havde sat mig et mål om, at vi kunne blive tier generelt, for der var to hurtige BMW M3, som ville være svære at slå. Da jeg lå firer generelt tænkte jeg, at dette her ikke kunne passe. Det er lækkert at vi kunne blive firer generelt." Selv om Erik Jørgensen, der havde vundet formiddagens kvalifikation, altså måtte se sig slået, så var køreren fra Solrød Strand langt fra en skuffet mand. "Det var en meget tæt kamp. Meget tæt. Jeg havde slet ikke regnet med, at vi var nået så langt," indrømmede han.

Resultatet af generalklassementet i 23. NCC RallySprint / Bjarne Gylling Memorial:
1. Ib Kragh Juelsminde Renault Megane 8.38,87
2. Tage Meldgaard Herning Mitsubishi Lancer 8.49,42
3. Mats Andersson Sverige Proton Satria 8.50,89
4. Lars Kragh Køge Opel Kadett GSi 8.58,36
5. Erik Jørgensen Solrød Strand Opel Kadett 8.58,86
6. Henrik Jensen Kalundborg Peugeot 206 RC 8.59,92
7. Niels Jørgen Jørgensen Gedstedbro Manta 9.02,08
8. Palle Nielsen Skælskør Ford Escort RS 9.06,91
9. John Hansen Gislinge Volkswagen Golf 9.08,07
10. Johnny Pedersen Slangerup BMW M3 9.08,13


5. juni 2005

106'eren gjorde det godt men vi havde lyst til mere og da muligheden så kom, sprang vi til og har nu købt en Opel Kadett GSi Grp. H.

Den skulle luftes til en af yokohama-cup afdelingerne. Det gik rimeligt godt men der er meget at lære før vi får det optimale ud af denne fartmaskine. Det blev til en 10. plads i klassen, 1601-2000 ccm, da det gik helt galt på 2. gennemkørsel.


17 april 2005

Så fik vi fundet 106'eren frem fra vinterhiet og tog turen til 1. afdeling af yokohama-cuppen i Køge havn. Solen skinnede og det var en dejlig dag. Resultat blev nr. 2 i klassen og 10 sek. efter nr. 1 i klassen.



Vi vandt!

Et stort tak Til alle de sponsorere samt personer der har troet på os og fulgt teamet gennem sæsonen 2004. Det medførte at vi vandt Yokohama cuppen totalt i 2004.

TAK - Jess og Lars



30. oktober 2004

Sidste afdeling af yokohama cuppen og en mulighed for at slutte med en samlet placering på toppen med vor 106'er som fik til starten af denne sæson. Med en ny anden kører kom teamet i målet som nr 3 i klassen og en 7. plads generel. Men samlet over hele år blev vi nr 1.


19. september 2004

106'eren gjorde det godt sidste gang så vi havde forventninger til denne 4. afdeling af yokohama cuppen. Og da dagen var omme fik vi en samlet general placering som nr. 6 og vinder i 0-1400 ccm klassen med 9 sekunder ned til nr. 2.


15 august 2004

Så fik vi fundet 106'eren frem igen og sendt den rundt i Greve og det gik faktisk rigtigt fint hele dagen med en tæt fight med vores konkurrenter men vi løb af med sejren denne dag med et forspring på 2 sekunder.


16 juni 2004

Efter godt mod og positive erfaring fra 1. afdeling af Yokohama cuppen i Greve var 2. afdeling rykket til "Tåstrup Raceway". Yokohama betalte startgebyret for alle deltagerne så 65 biler stillede til start.

Vi kørte godt til og det gav en 2. plads denne gang. Så der bliver fight når 3. afdeling kører 15 august.


25 april 2004

Så fik vi endelig en ny bil at køre i, en Peugeot 106 kit car som Jan Kristensen vandt DM 2003 med.

Den kører godt og kan nemt klare sig i toppen. Det beviste teamet ved 1. afdeling af Yokohama cup, hvor det langsomste var chaufførerne som lige skulle have rystet rusten af.

Det blev dog en flot 3. plads i klassen