Sådan gik det...
1986 - 1987 - 1988 - 1989 - 1990 - 1991 - 1992 - 1993 - 1994 - 1995 - 1996 - 1997 - 1998 - 1999 - 2000 - 2001 - 2002 - 2003 - 2004 - 2005 - 2006 - 2007 - 2008 - 2009 - 2010 - 2011 - 2012 - 2013 - 2014 - 2015 - 2016

 

2016

2016, Der blev ikke kørt nogle kilometer dette år pga. mangel på tid.

til top

 

2015

2015, året hvor vi fik klargjort Porschen til en R-GT FIA Homologering.

I sommerferien bliv der skiftet ud i garagen, vores Porsche GT3 blev solgt og ind kom en Toyota Corolla AE86.
Så baghjultrækket blev bevaret, men klassen skiftet ud.
Vi fik kørt sidste afdeling af Yokohama-mesterskabet i Nykøbing F. i vores Historiske Corolla.

Toyotaén er historisk og er omkring 31 års gammel, så der er stor forskel på de to biler.

til top

 

2014

2014, året hvor vi begyndte at klargøre Porschen en FIA homoligering.

Derfor fik vi kun kørt i Sverige til Lille Mats i maj måned samt være med til at samle penge ind ved International Racing Festival 2014 i Roskilde

til top

 

2013

2013 blev året hvor den første GT3 fik DM-point i dansk rally.

Og vi blev Yokohama mester i den store klasse. Det startede med at vi bare skulle til Rønnede og se om motoren holdt efter vi havde fået lavet den. Det gjorde den og vi vandt end da generelt. I alle afdelingerne har vi haft nogle rigtige tætte dueller der har givet nogle spændende søndage.

Dejlig at bilen har kørt uden problemer i denne sæson, især efter de problemer bilen gav os i 2012-sæsonen.

til top

 

2012

2012 der blev ikke kørt så mange km.

I april måned var Lars igen blev spurgt om vi ville stille til start ved Racing Festival 2012 med Porschen.

Et arrangement hvor mange kendte danske og udenlandske racerkører kommer og kører i racerbiler vi kun ser på tv eller kun kan drømme om da de simpelthed her for dyre at holde kørene. Pengene man betaler for en tur med en af racerkørene fra 400 til 3000 kr. går til Røde Kors.

Det er et meget populær motorshow så selv svenskern kommer "hinsiden" for at se og prøve.

Vores deltagelse gave en artikel i gratis bladet "Momentum".

Næste gang forventes at blive Racing festival 2014 og mon ikke omkring Carlsberg.

til top

 

2011

2011 blev sportsligt et godt år.

Vi deltog i de 3 af Yokohama afdelingerne og måtte trækkes os fra 3. afdeling med mekanisk defekt. Men blev til 6. plads i den samlede stilling for den store klasse. Ved DM eller DRC blev det også til 3 afdelinger hvor vi fik kørt to 9. pladser og en 8. plads i genereltabellen hjem. Det har været en fornøjelse at være med i DRC afdelingerne i år, hvor mesterskabet har fået Karl-Aage Jensen som promotor det har givet serien et tiltrængt løft. Tak til alle jer som har gjort det mulig at vi kunne få vores Porsche køre rundt om i Danmark på såvel små som store steder.

Når den hvide Porsche har vi sig på servicepladserne til YM eller DM har der været mennesker ved den og opmærksomheden har vi også fået ude på prøverne folk mener at det bare er feltets bedste lyd. Porsche Club Danmark har også vist interesse for vores bil i en ny sportsgren for dem. De har kun været vandt til Porsche på asfaltbanerne, men nu kan den også opleves ude i kampvognssporet.

til top

 

2010

2010 blev året hvor dansk rally fik en Porsche 911 GT3 RS i en klasse ved et DRC. Men før blev det til et par afdellinger som åbnervogn.

Det blev kun til et enkelt afdelling af Yokohama mesterskabet samt et par løb vi måtte trække os tilbage fra med en defekt bil.

Dog blev det til en positiv oplevelse for både teamet samt publikum ved Røde kors arrangementet på Carlsberg i april.

til top

 

2009

2009 var året vi sagde farvel til vores Opel Corsa S1600 med vemod, den har givet os mange gode oplevelser. Vi fik kun kørt ganske få løb i "den lille røde"
i året 2009.

Ind i garagen kom der nu en racermaskine af en Porsche 911 RS GT3. vi fik kørt et løb, Mini rally i Slagelse og alle have en positiv oplevelse med hjem. Publikum var vilde med bilen og i sær lyden......

til top

 

2008

Ved YM 2008 blev til en 1. plads efter
4 afdellinger, hvor der blev kæmpet fra første meter. Det bød sig på sekund dueller, en ødelagt motor men sejr til sidste og en 2 plads i YM finalen som blev kørt for første gang dette år

Der blev også brugt meget tid på at bygge en Chevrolet Latti om til rallytrim, en aftale man havde lavet med Trio biler. Bilen var ude at køre med bl.a. Morten Karl og Jens Chr. Anker som åbner vogn ved DM 1 og Kasper Nyman ved
DM 6 sidst på året. Der blev kun bygget denne ene bil :-(

til top

 

2007

Til 2007-sæsonen var kadetten blevet solgt og en Opel Corsa Super 1600 kom ind i garagen. Man var spændt på den nye bil og til første Yokohama afdeling vandt den også klasse 2, 1601-200 ccm. Afdelingen blev også vundet generelt, hvilket var noget overraskende.
DM1 blev kørt ved Sorø og teamet var klar. På prøve 8 måtte man opgive, da en bolt knækkede, hvorved motoren ikke ville mere. DM2 på Mors vil blive husket på regn, regn og atter regn, hvilket betød, at mange teams måtte opgive pga. de store mængder vand. Det var også gældende for Escobar Racings Corsa Super 1600. Ved de to Rallysprints i Sorø og Kalundborg, henover sommeren, blev det til henholdsvis en 4. og 2. plads både i klassen og generelt. Ved DM3 på Bornholm kom de første point på DM-kontoen og DM5 i Bramming blev det en 3. plads i klassen samt flere DM point. Det var rart.
YM 2007 blev til en 2. plads efter
4 afdellinger og en meget tæt kamp med Bjørn Wulff.

til top

2006

dm5 på møn

Det gik faktisk rigtigt godt i 2006- sæson, bilen kørte godt og Lars og Jess havde styr på den. Kun 2 gange kom Kadetten ikke i mål det var ved Påskeprøverne i Nykøbing F. og så ved DM3 i Roskilde.

Resultat: en 1. plads i Yokohama mesterskabet-øst i klasen 1601-2000 ccm, og ved Danmarks Mesterskab blev det til 4 gennemførte løb ud af 5 mulige og det rakte til en guld medalje i Grp. H. Rallysprintet i Sorø vandt vi klassen og fik en 8. plads generelt. I Gammelrand blev det også til en 1. plads i klassen og her en 4. plads generelt.

Så vores ide med et team bestående af to biler har været et projekt at start op, men vi har fået rigtig meget positiv respons, så det var det rigtige vi gjorde. To biler, to hold, hjælpsomhed, godt samvær, fede oplevelser og en hjemmeside som i december måned nåede 80 besøgende hver dag. Jo det har været succes på flere måder.

til top

2005

2005 fik vi skiftet til klassen 1601-2000 ccm da vi skiftede 106'eren ud med en Kadett GSi som vi overtog fra Martin Andreasen.

Resultat: en 2. plads i Yokohama mesterskabet med kun 4 kørte afdellinger ud af 5 mulige da vi først modtog bilen efter 1. afdelling. Ved Rallysprintet i Gammelrand blev det til en 4. plads generelt.

Så vi har fået mod på en DM-sæson i 2006

til top

2004

Vi fik i 2004 muligheden for at købe en rigtig fin bil, en Peugeot 106 kit car som Jan Kristensen vandt DM 2003 med.

Den kom hjem, vi pudsede den og tog til løb og her gik kombination fører / vogn godt.

Faktisk bedre i løbet af året så godt at teamet vandt Yokohama cuppens klasse 4

til top

2003

2003 bliv ikke året hvor vi fik købt eller bygget en bil.

Men vi ville prøve om det kunne blive muligt at leje en bil til et eller to løb i Danmark eller i udlandet. Det mislykkes.

 

til top

2002

I 2002 blev der arbejdet med et projekt, som kunne udløse nogle mini rallies / rallysprint, men det faldt ikke på plads, desværre.

Der blev dog plads til en tur i det franske i en lejet bil for ikke at få rust i maskineriet.

 

til top

2001

I 2002 blev der arbejdet med et projekt, som kunne udløse nogle mini rallies / rallysprint, men det faldt ikke på plads, desværre.

Der blev dog plads til en tur i det franske i en lejet bil for ikke at få rust i maskineriet.

til top

2000

2000 her blev der kun blev kørt lidt det år.

Men det blev da til en 1. plads ved rallysprintet i Slagelse i 0-1300 ccm. klassen

 

til top

1999

1999 - Citroen Sport ønsker ikke mere at være med i Dansk rally pga. et Direktør skifte hos Citroen Danmark A/S. Ønske nu var at være med i Dansk bane sport - Saxo-cuppen samt DTC.

Så vores lille racer kom ikke ud at køre så meget det år.

til top

1998

I 1998 fik vi skiftet farve og bil en helt ny bil fra Citroen Sport Europa og nu skulle den være hvid.

Det ændrede ikke på bilen gode opsætning så da sæsonen var forbi kunne vi skrive 2 første pladser i DM samt en 2. plads i klassen ved KOMO rallysprint, på visitkortet.

til top

1997

1997 var året hvor vi blev ramt af det ene uheld efter det andet.

Det resulteret bl.a. i at vi ikke fik køret nok afdelinger til at få en DM placering og at der heller ikke kom point nok på kontoen ved AB bremse cuppen.

Men vi fik dog en 2. plads ved rallysprintet i Hvidovre

til top

1996

Så kom året hvor det gik rigtigt godt, 1996. Bilen blev en gruppe H og det blev til nogle rigtige dyster rundt om på prøverne, det var sjovt.

I DM blev vi en samlet 4 i klassen,
nr. 1 i AB bremse cuppen og kom øverst på skamlen ved Hvidovre rallysprintet.

til top

1995

Til 1995 sæsonen blev bilen malet rød med Citroen som hovedsponsor for teamet. Der blev kørt til og kampene var hårde.

Men da året var om kunne det dog række til en 10. plads i DM. En 4. plads i DASU cuppen og en 2. plads i klassen i Hvidovre rallysprintet.

til top

1994

1994, nu i en Citroen AX gruppe A i Benetton farver. Der blev kørt DM og sprints i Danmark samt afdelinger i Europa.

Af resultater der kan huskes en 8. plads i DM, nr. 3 i DASU cuppen samt en 4. plads i klasse i Hvidovre Rallysprint.

til top

1993

1993 her skulle der prøves nået lidt andet, så vi købte en baneracer af Citroen Sport Slagelse V/Jan Hansen til vores udflugter rundt på de danske asfaltbaner.

Der blev samlet noget erfaring men lysten til de snoede veje var dog større så derfor vendte man i 1994 tilbage på landevejene.

til top

1990 - 1991 - 1992

I 1992 gik det rigtigt godt, vi fik en meget stor sponsor (Citroen Sport) så selvtilliden var i top til Hella Rally sprint (i Kalundborg) som blev besøgt, vi vendte hjem med en 4 plads i klassen så da turen efter sommerferien gik til det jyske, og Fårvang rallysprint kom vi hjem med en 2 plads i klassen.

I Danmarksmesterskabet blev det til en 12. plads.

Bilen blev solgt til Carsten Pedersen Vallø i slutningen af 1992.

til top

1988 - 1989

Det var i 1988 vi købte en helt ny Fiat Uno turbo gruppe N.

I 1988 + 1989 vinder vi alt hvad vi stille op til, endda bliver vi SM vindere i Rally 2 og DM vindere foran Henrik Lundgaard i Rally for gruppe N biler (N = Standard biler)

Uno´en blev i 1990 udskiftet med en Citroen visa gruppe H (ældre biler).

til top

1986 - 1987
Det hele startede I 1986 hvor kørekortet blev erhvervet og selvfølgelig skulle der også køres rally.

Først købte Lars en Ford Escort 1300 mrk. 1 og senere en Renault 5 Alpine, og så skulle der køres i ”kravlegår-dene”, indtil licensen kom i hus til et rigtigt rally.

Og efter en tid fik Lars købt en helt ny Fiat Uno turbo gruppe N.

til top